Teknoloji

Sadece 1 ayda, koca 2023 yılını geride bıraktı

Yapay zeka arama platformu Perplexity, kullanımında önemli bir artış yaşadığını ve sadece son ayda 250 milyon sorgu aldığını bildirdi. Bu, 2023 yılının tamamında aldığı 500 milyon sorgunun yarısı kadar. Bu bilgi, Perplexity’nin yöneticisi Dmitry Shevelenko tarafından Financial Times ile paylaşıldı.

ChatGPT’ye benzer büyük bir dil modeli tarafından desteklenen Perplexity, kullanıcı sorgularına yanıt verirken yalnızca eğitim verilerine değil, aynı zamanda en güncel web verilerine de başvuruyor. ChatGPT artık web arama özelliklerine sahip olsa da, Perplexity ilk piyasaya sürüldüğünde bu özellik mevcut değildi ve bu durum ona erken bir avantaj sağladı.

İleriye baktığımızda Perplexity, yapay zeka destekli arama pazarında doğrudan rakibi olan OpenAI’nin SearchGPT‘si ile yeni bir rekabete girmek zorunda kalacak gibi görünüyor. Bu rekabetin nasıl gelişeceği ise merak konusu.

Shevelenko, Financial Times ile yaptığı röportajda şirketin güçlü yönlerini vurguladı; Perplexity’nin odaklanmış yaklaşımının ve hızlı geliştirme yeteneğinin, geleneksel arama pazarındaki büyük rakipleri Google’a kıyasla avantaj sağladığını belirtti. OpenAI ise birçok projeyle ilgileniyor ve arama bunlardan sadece biri. Perplexity ise tamamen bu alana odaklanmış durumda.

habersulusaray.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort